Crm Nedir, Ne Değildir?

CRM Nedir, Ne Değildir?
Müşteri İlişkileri Yazılımı Nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi – CRM; bilgi teknolojileri odaklı bir kavram olarak görünmesine rağmen, aslen yeni bir yönetim felsefesi ve kurumsal bir anlayıştır. Satın alan odaklı satış ve pazarlamanın arkasından müşteri memnuniyetini maksimum seviyede tutmak anlayışının; egemen olduğu bu yönetim felsefesinde, uzun süreli alan kişi ilişkileri ve alan kişi sadakati hedeflenmektedir.

CRM

Customer Relationship Management

Müşteri ilişkileri yönetimi; çoğu kez bir yazılım ürünü yada projesi olarak idraklandığı için de felsefesi bazen anlaşılamamaktadır. Günümüz şartlarında normal olarak bilgi teknolojileri kullanmayı, kurumların kendi fonksiyonlarına uygun yazılım programlarına yahut sistemlerine sahip olmasını gerektirmektedir.

Fakat herhangi bir sektöre uygulanan CRM çözümleri projesinde asıl ön planda tutulacak olan konu müessese yada müesseseun böyle bir sisteme geçmeye hazır olması; danışmanlık görevini üstlenen firmaların ise uzmanlığı, konuların başında gelmektedir.

Çünkü; bir Müşteri İlişkileri Yönetimi projesinin uygulanabilir ve etken bir halde kullanılabilmesinin ön koşulu herhangi bir kurum veya müesseseun yönetimi felsefesi üzerine kurmasıyla başarıya ulaşmaktadır.

Teknolojik değişime açık olan firmalar, CRM programı nedir; ne değildir, ne işe yarar sorularının cevabını bulmak ve uygun yazılım alt yapısını oluşturmak için arayış içine girmektedir.

Most Crm Paketleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi

CRM

Günümüzde yeni satın alan kazanmanın eski müşterileri elde tutmaktan daha pahalı olması nedeniyle, yeni alan kişi kazanmanın yanı sıra mevcut müşteriler ve sürdürülen ilişkiler açısından yeni stratejiler geliştirmek gerekmektedir.
Yapılacak olan aktivitelerin doğru müşteriye ve vaktinde yapılması kilit noktadır.

İşte bu noktada CRM programının avantajları, satın alan ile olan ilişkilerin analizi ve yorumu, pazarlamacıların performansının en üst düzeye çıkması benzer biçimde mevzular neden CRM kullanmalıyım sorusuna cevap vermektedir. Günümüz koşullarında alan kişi, çok daha bilinçli, sorgulamacı, talepkâr, araştırmacı, uzmanlığa önem veren ve edinim arzulayan bir profil çizmektedir. Bu nedenle “neden CRM kullanmalıyım?” sorusu aslen gene müşteride gizlidir. Çünkü müşteriye bir tek kâr elde etme amacıyla yaklaşanlamış olur, satın alan sadakatini ve memnuniyetini göz ardı ettiklerinde naturel bir süreç olarak satış ve pazarlama faaliyetlerinin verimliliği düşmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi Çözümleri kullanılmaya başlandığından itibaren, mevcut müşterilerin ne kadar etken olduğunun, yeni müşterilerin ise ne kadar potansiyel bulunduğunun bilgileri her vakit analiz edilebilir ve yorum getirilebilir hale gelmektedir.

Alan kişi bir şirket için vazgeçilmezdir; çünkü her kurum ve müesseseun amacı müşterilerine daha iyi bir hizmet sunmak ve satın alan memnuniyetini maksimum seviyede tutmaktır.

Müşteri memnuniyetini her süre en üst düzeyde meblağ ve koordinasyonu sağlarsınız.

Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümü kullanan bir firma kurumsallığa giden yolda ilk adımını atmış olur.

Free Download WordPress Themes