Eticarette Satışları Arttırmanın Yolları
Eticarette Satışları Arttırmanın Yolları
İnternetten Satış Yapmanın Püf Noktaları

ETicarette Satışları Arttırmanın Yolları Nelerdir?

Eticarette satışları arttırmanın yolları nelerdir, sorusu internet üzerinden satış yapmak isteyen tüm kullanıcıların en çok merak ettiği soruların başında gelmektedir. Özellikle internet üzerinden ürün ve hizmetlerini yeni satmaya daha doğrusu pazarlamaya çalışan kullanıcıların en çok merak ettiği şey; ürünlerini alıcılara nasıl ulaştırabileceğidir. Yada başka bir değişle, eticarette satışları arttırmanın yolları nelerdir sorusunun cevabıdır.

Henüz ürünlerinizi internet üzerinden satışa açmadıysanız. İlk olarak neden internetten satış yapmalıyım sorusunun yanıtı birlikte vermeye çalışalım.

Malum 2020 yılının neredeyse tamamını ülkemizde ve dünyada Pandemi sorunu ile birlikte geçirdik. Tüm insanlar gibi hem hastalıktan korunmak hemde ticari işletmemizi ayakta tutmaya çalıştık. Bu uğraşlarımız içerisinde düşen iş hacmi, alış veriş merkezlerinin belirli dönemlerde kapatılması, hafta sonları sokağa çıkma yasakları gibi ticareti son derece olumsuz etkileyen bir dizi önlemler altında ayakta durmaya çalıştık.

İnternet üzerinden satış yapmayan firmaların gördüğü ve şahit olduğu en önemli konu ise; internetten satış yapan mağaza ve firmaların bu olumsuz durumdan en az etkilendiği, hatta bazı sektörlerde olumlu etkilenmiş olmasıydı.

Aslında Pandemi süreci sadece zorunluluk olan mağazaların internete taşınması sürecini hızlandırmış oldu.
Bu pandemi tüm kullanıcıların alış veriş deneyimlerini ciddi oranda değiştirdi. Eticaret mağazalarından alış veriş yapan kullanıcı sayısı 2020 yılında diğer yıllara göre %200′ e varan oranda artış gösterdi.

Koronavirüs sadece sağlığı değil, tüm dünya da ve ülkemizde ticareti de etkiledi. Özellikle Nisan ve Mayıs aylarında evlerinde oturmak zorunda kalan, çalışamayan, üretemeyen çalışanlar ve evlerinde aynı ofisteki gibi, hatta ve hatta ofistekinden çok daha verimli çalışan, üreten 2 farklı grup ortaya çıktı.

Büyük ofislere ödenen gereksiz kiralar, kocaman show-roomlar, mağazalar, üretim tesisleri; internet üzerinden müşterilerine ulaşan, eticaret paketleri kullanan ve eticarette satışlarını arttıran firmalar kadar rağbet görmedi ve müşterisine ulaşamadı.

eticaret paketleri

Hala Eticaret Paketi Kullanmıyorsam Ne Yapmalıyım?

En Doğru Eticaret Paketi Nasıl Seçilir?

Eticaret Paketleri Seçimini Neye Göre Yapmalıyım?

Eticaret Paketini seçerken kullanıcıların en çok ihtiyaç duyduğu veya duyabileceği özelliklere öncelik vermesi gerekir. Nedir peki bu özellik ve öncelikler?

Kullanılan Stok / Muhasebe programı veya ERP çözümü ile entegrasyon, Ödeme sistemleri ile (PayTR, PayU, İyzico ve Bankaların sanal posları) entegrasyon, pazaryerleri ile entegrasyon (N11, Gitti Gidiyor, Hepsi Burada, Trendyol, Amazon, Çiçek Sepeti gibi), Kampanya ve Promosyon yönetimi, esnek ve kolay arayüz ve profesyonel bir tasarım. Tabii ki bir de olmazsa olmaz, eticaret konusunda tecrübeli bir yazılım firması veya son günlerin trend değimiyle teknoloji partnerı.

Tüm bu seçeneklerinin ve ihtiyaçların cevabını “EVET” olarak aldığınız firma ile ilerlemeniz çok daha doğru olacaktır.

İşimizi Dijitale Taşıdık, Peki Satışları Nasıl Arttıracağız?

Dijital Dönüşüm Nedir?

İşimizi, ürünlerimizi, firmamızı ve hizmetlerimizi Dijital Mağazamıza taşıdık. Artık ihtiyaç duyduğumuz konu, “Eticarette Satışlarımızı Arttırmanın Yolları‘ dır”

Aslında ilk olarak internet mağazamızı nasıl görmemiz gerektiği konusunda bir iki ilave bilgi vermeye çalışalım. Eticaret Mağazanız ile Fiziki mağazanız arasında ki tek fark birinin daha az personelle ve internet üzerinden hizmet vermesidir. Bunun dışında bir mağaza ile nasıl ilgileniyorsanız; mağazanın dekorasyonu ile nasıl doğrudan ilgileniyorsanız. Müşteri memnuniyetine, müşterilerinin sorularına doğru ve hızlı yanıt almasına nasıl çok dikkat ediyorsanız; İnternet mağazanızda da bu durum tam olarak aynı olmak durumundadır.

İnternet mağazanınzını tasarımı güzel ve ilgi çekici olmalıdır. Ürünlerin resimleri ve açıklamaları potansiyel müşterilerinizi cezbetmeli. Ürün ve hizmetlerinizle ilgili merak edebilecekleri tüm sorulara kolayca yanıt alabilmelidirler. Sipariş verdikten sonra yaşayacakları süreci, her hangi bir olumsuz durum olması durumunda atması gereken adımları çok net ve açıkça yansıtmalısınız. Yani ilk olarak mağazanıza giren kullanıcılara güven vermelisiniz.

Peki Sonra?

Sonrası aslında 5N Kuralını çalışmalısınız. Yani İnternet mağazanızın satışlarını arttırmak için ilk olarak 5N sorularının yanıtını bilmelisiniz. Nedir bu 5N gelin birlikte inceleyelim.

Ürünlerimiz var, Eticaret Paketlerimiz var peki Müşterilerimizi;

  1. Ne Satıyoruz?
  2. Ürünlerimizin alıcısı kimlerdir?
  3. Bu müşteri adaylarını nerede bulabileriz?
  4. Müşteri adaylarımızın ortak özellikleri nelerdir?
  5. Ürünlerimizi satabilmek için nasıl stratejiler uygulamalayız.

Bu soruların cevapları doğru bir satış stratejisini belirlemenize yardımcı olacaktır. Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Reklamları da bir diğer silahımız olacak. Ancak bu konuda bir tecrübeniz yok ise bu durumda en doğrusu, satışlarınızı arttırabileceğiniz bir Kreatif Ajans ile çalışmanız olacaktır.

Eticaret Paketleriniz konusunda henüz bir seçim yapmadıysanız Most Eticaret Paketlerini Buraya Tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Eticaret konusunda uzman ekibimizden hem alt yapı hemde satışlarınızı arttırabileceğiniz stratejiler konusunda her zaman destek alabilirsiniz.

Detaylı Bilgi