B2B Entegrasyonu ve Kullanımı
B2B ‘’Business to Business’’ açılımının baş harflerinin kısaltılmasının ifade ediliş biçimidir.

B2B Entegrasyonu ve Kullanımı

B2B ‘’Business to Business’’ açılımının baş harflerinin kısaltılmasının ifade ediliş biçimidir. B2B’yi kısaca özetleyecek olursak, firmalardan ya da işletmelerden başka firmalara yapılan e-ticaret iş modellerinden biridir. Bunun dışında B2B ülkemizdeki ticari kurumların ve işletmelerin sürekli olarak kullandıkları bir iş modeli haline geldi.

B2B ticaret modelinde firmalar sistemin içerisindeki tüm firmalarla birlikte internet siteleri üzerinden alışveriş yapma imkânına sahiptir. Bunun dışında dünya çapında birçok firmanın katılmış olduğu birçok ürün çeşidinin alışverişlerinin yapıldığı B2B porta bulunmaktadır.

Bu tarz yerlerde, yerel sayılabilen firmalar ile dünya çapında satıcılar ve alıcılar B2B sayesinde internet siteleri üzerinden buluşabiliyor. Bahsettiğimiz bu platformlarda satılan ürün ve hizmetlerin online olarak gösterildiği platformlardır.

B2B Entegrasyonunun Avantajları Nelerdir?

Canlı erişim noktası niteliğine sahip olan B2B işletmelerin 7 gün 24 saat birbirleriyle iletişim kurabildikleri ortam imkânı sunmaktadırlar. B2B ticareti sayesinde firmalar ve işletmeler herhangi bir özel günden etkilenmeden satış faaliyetlerine istedikleri gibi devam edebilmektedirler. Bu yüzden B2B ticareti son derece kârlı ve yararlıdır.

Bu sebepten ötürü günümüzde birçok işletme özel günlerden, tatillerden, bayramlardan etkilenmeden satış ve faaliyetlerine devam edebilmektedir. Ayrıca farklı bir nokta ise internet gelişiminden ötürü dünyanın herhangi bir bölgesinden bir firmayla iletişim kurarak ticaret yapabilme olanağı sağlamaktadır. Bütün hizmet ve ürünleri internet ortamında rahatlıkla paylaşım dünyanın herhangi bir bölgesinden yeni müşterilerle buluşturma imkânına sahip olabiliyorsunuz.

Siparişleri farklı yöntemlerle sistem üzerinden alma olanağı bulunuyor. Ayrıca, telefon, faks, e-mail, üzerinden alım satım talebinde bulunabiliyorsunuz.

Ayrıca almış olduğunuz siparişler ERP sistemine yansıtılarak sipariş karşılama hızının artmasını sağlayabilirsiniz. Hatalı olan sipariş girişlerini azaltarak ticari kârlılığınızı arttırabileceksiniz. Sistem üzerinden hizmet ve ürün detaylarını, ürün özelliklerini, fiyat bazında karşılaştırma gibi şeyler yapabilir ve sepet oluşturabilirsiniz.

E-Ticaret Entegrasyonu Nedir?

Basit bir şekilde anlatmak gerekirse, e-ticaret entegrasyonu, e-ticaret platformlarını iş sistemlerine bağlamaktadır. Bu sistemler içerisinde muhasebe, finans, sipariş karşılama, envanter ve sevkiyat yer almaktadır. Çalışma öncesi işlemler e-ticaretle bağlantı kuruldu vakit, pazarlama müşteri hizmetleri ve satış gibi birçok ön büro etkinliklerini en iyi şekilde koordine etmektedir. İşletmelerin zaman ve maddi yönden tasarruf edebilmenin en iyi yolu olarak e-ticaret entegrasyonu tercih etmişlerdir.

Günümüzde birçok kritik iş sistemlerinde e-ticaretle uyumlu hale getirilerek ürün, müşteri bilgiler, siparişler, gönderi veriler ve faturalar tutarlı kalabilir. E-ticarette sorunsuz olan bir veri entegrasyonu, verilerin sistemler içerisinde kontrol edebilme, taşıma ve koruma gibi gereksinimlerini ortadan kaldırır. Basitçe anlatmak gerekirse personellerin verimliliğini arttırarak müşteri deneyiminin artmasına katkı sağlar.

E-Ticaret Entegrasyonunun Yararları Nelerdir?

E-ticaret sitenizi back-end sistemler ile uyumlu hale getirdiğiniz için işlerinizi birçok yönden geliştirme olanağı sağlayabilirsiniz;

  • Doğru müşteriler, sipariş, ürün ve sevkiyat bilgilerinin manuel giriş yapmadan koruyabilirsiniz.
  • Envanter seviyelerini ve fiyatlarını sistemler genelinde tutarlı bir şekilde tutup, müşterilerin ilk kez doğru bilgilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
  • Müşterilerinize satın alma konusunda, alternatifi bulunan satış kanalları ve bu konuyla alakalı kaliteli bir deneyim sağlayabilirsiniz.
  • Müşteri hizmetleriyle müşterilerinize anlık olarak siparişlerin durumlarıyla alakalı verileri, fiyatlandırma, ürün ve stok durumuyla alakalı bilgileri sunabilirsiniz.
  • Bu sistemler sayesinde çalışanlarınızın genel performansını arttırıp, genel iş konusunda daha yüksek verimlilik elde edebilirsiniz.
  • Analizleri daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilir ve Pazar değişikliklerinde daha hızlı tepkiler verebilirsiniz. Ayrıca yeni konumlarda Pazar araştırması yaparak yeni iş modelleri oluşturabilirsiniz.

B2B E-Ticaret Entegrasyon Zorlukları Nelerdir?

E-Ticaret Entegrasyon Türleri Nelerdir?

B2B E-Ticaret Entegrasyon Zorlukları Nelerdir?

B2C’nin zıttı olarak B2B firmalar oldukça özel yazılımları tercih etmektedirler. BT yapıları oldukça farklı ve oldukça yüksek ürünün üzerine kurulmuştur. Bundan dolayı bütün e-ticaret platformları az da olsa uyumluluk yeteneği sunarken, bunlardan bazıları yani az bir bölümü B2B görevine hazırlardır. B2C adına çalışan entegrasyonları, B2B adına herhangi bir işe yaramazlar. Bu yüzden her entegrasyon ayrı şekilde yapılandırılır.

E-Ticaret Entegrasyon Türleri Nelerdir?

E-ticaret platformlarının birçoğu günümüzde birçok sistemle farklı şekillerde entegre olabilecek esnek bir yapıya sahip olmalıdırlar. Dijital ticaret sistemlerinin birçoğu farklı biçimlerde entegre olabilir. Bu noktadaki en kritik adımlardan biri, uzun vadeli olan iş hedeflerine uygun olan yöntemleri seçmektir. Bu yöntemler iş akışlarına ve hedeflere, geliştirme kaynaklarına uygun şekilde değişiklik gösterebilmektedir.

Detaylı Bilgi